חיפושדלג על חיפוש

פרמה גורי בע"מ - עמוד הבית

פרמה גורי - חלק מהטבע שלך pharma guri - coming from nature
חיפושדלג על חיפוש
דלג על

לימוד פרחי באך - ממאבחנת למטפלת

פרחי באךמאת: נעמי מוהר- כירולוגית ומטפלת בפרחי באך ומודעות דרך גוף                                   

אני עוסקת מזה שנים רבות באבחון דרך כף היד. לאורך השנים למדתי שיטות טיפול רבות והשתמשתי בידע שבהן לצורך האבחון. ככל שעברו השנים הרגשתי יותר ויותר שאני צריכה לעבור ולהיות מטפלת אך לא הרגשתי מספיק בטוחה בעצמי. התחושה הייתה שיש לי ידע וכלים אבל אני לא יודעת איך להיות שם ברגעי ההווה של התהליך, ואיך להפוך את הידע האבחוני (שמוביל לעמדה מעט מרוחקת) לכלי בתוך הטיפול.
על פרחי באך שמעתי מדי פעם ואת המורה שלי לפרחי באך הכרתי כשלמדה אצלי. דרכה הכרתי את העולם של פרחי באך והשיטה מצאה חן בעיני.  כשהמורה הציעה לי ללמוד אצלה זה היה נראה לי קצת מיותר – מה היא כבר תחדש לי – עוד מידע על התמציות? עוד שיטת טיפול?. ובכל זאת החלטתי ללמוד אצלה ובדיעבד הייתה זו תפנית מאוד משמעותית בכיוון המקצועי שלי.
כבר מהשיעור הראשון, לאחר הסבר ממצה על רפואת התדרים בכלל וד"ר באך בפרט, הושיבה אותי מול תלמידה נוספת וביקשה ממני להתחיל לטפל בה. אחר כך ניתחנו את השיחה והמורה הובילה את הזיהוי הרגשי להבנה של התמציות. כל תמצית תוארה גם בהקשר של האחרות, מי דומה למי ומה ההבדל בניהן וכיצד כל תמצית מזינה את התמצית השנייה. בשיעור לאחר מכן בדקנו את שלומה של אותה תלמידה. המורה הראתה לנו כיצד התמציות שבאו לידי ביטוי במפגש השני קשורות בתהליך אותו התוונו בשיחה הקודמת. וכך צעד צעד למדנו לטפל באמצעות התמציות. לא היה זה לימוד של שינון את תפקידן אלא הבנת ההקשר של כל אחת מהן לתהליך הטיפולי.
הקורס אפשר לי הכרות עמוקה עם התמציות אך יותר מכך הוא נתן לי את האפשרות לעבור מאבחון לטיפול. רק אז יכולתי להבין מה אני עושה בכל מפגש ולאן אני מובילה את המטופל בטווח הקצר והארוך. ד"ר באך דיבר על כך שהתמציות מטפלות כל פעם ברובד העליון, זה שנחווה בהווה. התהליך הטיפולי ששולב בקורס אפשר לנו לראות כיצד כל רובד מזין את זה שמעליו. כך למשל הנוקשות וההיתפסות ל"איך צריך" של ה rock water יכולה להיות מוזנת על ידי תמציות שונות שיחשפו במפגש הבא כמו
 ה larch או ה Agrimony . כך אני יכולה להעריך את ההתקדמות, לשער מה יקרה במהלך השבוע,  אך מצד שני לחוות את המטופל בכל פעם מחדש מבלי להתקבע על תמציות מסוימות.
הבנת התמציות הלכה והתחדדה, אך הבנת התהליך הרחיבה, מבחינתי, את כל שאר הכלים האחרים שהיו לי. היום התמציות מהוות בשבילי את הקו המנחה לכל התהליך. גם אם תוך כדאי המפגש אשתמש בכלים אחרים התמציות הן אלו שיראו לי את ההתקדמות, יאפשרו לי להעביר למטופל את הבנת המקום בו הוא נמצא. בנוסף, כאשר אני משתמשת בכלים המעוררים משקעים מהעבר ומערערים לעיתים את היציבות – התמציות הן שמהוות את נקודת המשען לי ולמטופל.
מאז אני מתייעצת רבות עם המורה שלי. להפתעתי, בכל פעם שאני מבקשת ממנה הדרכה לגבי טיפול שנראה "תקוע", היא מאפשרת לי התבוננות מחודשת על המטופל, על התהליך ועל אותן תמציות שזיהינו.
הקורס היה חוויתי מתחילתו ועד סופו ובמהלך הקורס גם טופלתי בעצמי בפרחי באך. גם כאן הערך המוסף היה גבוה – הבנת התמציות לא רק תמכה בי אלא יצרה בתוכי שפה פנימית ויכולת "לסמן" את הדפוסים הרגשיים הפנימיים וכך לשחרר אותם.

דרך הסתכלות נוספת בהוראת התמציות
מאת: קרן חן, מטפלת מוסמכת מטעם מרכז באך, ומנחה קורסים בפרחי באך

כמטפלים בפרחי באך אנו לומדים לשים דגש באבחון כיצד לזהות את חוסר האיזון בו נמצא המטופל. אנו מקשיבים לדברי המטופל לומדים כיצד לשאול את השאלות המתאימות ודרכן להתאים את התמצית המתאימה לאותו חוסר איזון הקיים אצל המטופל, כאשר הדגש שלנו הוא על הפרטים שמרכיבים את התמונה השלמה. לדוגמא אם מטופל מדווח לנו על עייפות, אנו ננסה לזהות איזה סוג של עייפות, האם ממקור פיזי ואז נתמוך בו עם תמצית ה- olive או שזו עייפות ממקור נפשי שאז תינתן לו תמצית ה- hornbeam וכו'. הדגש שלנו ושל המטופל הוא בחוסר ושם אנו נימצא.
אני רוצה להציע דרך הסתכלות נוספת מכיוון אחר. כשמטופל יושב מולנו הוא מספר לנו סיפור, אם נישאר לרגע מחוץ לסיפור נקשיב לדבריו כמכלול, ולא ננסה להיכנס  ו"לפרק"  את הסיפור לתמציות , נגלה  שלסיפור יש אנרגיה. כשמטופל יושב מולי אני מנסה לזהות איזו איכות תשלים את המקום החסר בו נמצא המטופל, וההסתכלות שלי היא על פעולת התמצית ועל הכיוון האנרגטי הטמון בחובה. ומאחר ודרך הפקת התמציות היא אנרגטית, נקודת ההסתכלות שלי הופכת לכזו.
בהקשבה לסיפור של המטופל אני שואלת את עצמי מס' שאלות:
מה הכיוון של הטיפול? מה בעצם המטופל מספר לי ולאן הוא רוצה להגיע?
אני מתבוננת על התהליך באופן כללי ומנסה לזהות מעבר לתמיכה, איזו איכות אנרגטית המטופל צריך כרגע, האם צריך לבחור תמציות שירימו ויאספו את המטופל? האם תמציות מחזקות? האם תמציות שיסייעו לפזר אנרגיה הכלואה במרחב הרגשי של המטופל וייצרו מאין 'ארקה'? האם תמציות שיאפשרו למטופל לשהות בשקט ולהכיל את מה שהושג כבר או האם לשים דגש על תמציות שיניעו קדימה לשינוי?
וכשאני מתבוננת ומקשיבה לסיפור של המטופל אני מנסה לזהות את הכיוון האנרגטי, את התנועה שאותה תמצית מאזנת. וראיתי שלתמציות יש מס' כיוונים אנרגטיים של פעולה:
תמציות שמבחינת פעולתן הכיוון האנרגטי הוא כלפי מעלה כגון, sweet chestnut, gorse
תמציות שמבחינת פעולתן הכיוון האנרגטי הוא כלפי מטה כגון, aspen, rock rose, clematis
תמציות שמחינת פעולתן הכיוון האנרגטי דוחף קדימה כגון, wild rose, larch, chestnut bud
תמציות שמבחינת פעולתן מכוונות את האנרגיה פנימה כגון, cerato, agrimony
תמציות שמבחינת פעולתן יפזרו את האנרגיה החוצה כגון, heather, chicory
תמציות שמבחינת פעולתן האנרגטית מחזקות את קו האמצע כגון, centaury, mimulus, scleranthus
תמציות שמבחינת פעולתן האנרגטית ייצרו מאיין "ארקה" כגון, holly, impatiens, vervain
וכמובן, יש תמציות שלהן מס' פעולות מאזנות, ולכן, יכולות להימצא בכמה קטגוריות. כגון, heather שפעולת התמצית 'מפזרת' את האנרגיה, ומאפשרת למטופל פחות להתעסק בעצמו ולהכניס חוויות חדשות לתוך המרחב האישי שלו, ובאותה נשימה התמצית גם מחברת את האדם לעצמו ומאפשרת לו להיות עם עצמו ולהכיל את התכנים שקיימים בו ובכך מכוונת פנימה.
דוגמא נוספת זו תמצית ה- cerato שמאזנת את הצורך באיסוף אינפורמציה ואישור מהסביבה, ולכן היא תתאים למצב שבו צריך להפנות את ההקשבה פנימה, אך באותה נשימה מלמדת את המטופל כיצד לסמוך על הידיעה הפנימית שלו ולכן התמצית גם תחזק את קו האמצע.
היות והטיפול הוא נקודה על רצף תהליך, בכל מפגש טיפולי אני אבחן מחדש את מה שעבר על המטופל מהמפגש האחרון בינינו לבין המקום בו הוא נמצא כרגע, ואתן את תמיכה המתאימה לכאן ולעכשיו. כאשר לעיתים מה שיתאים זו שימת הדגש על הסיפור הכללי, ולעיתים יהיה את המקום והצורך להתמקד בפרטים עצמם ולהעמיק בהם.

מחשבות על ללמוד וללמד פרחי באך

מאת: עדנה דביר BFRP ABFRP מטפלת מוסמכת מטעם מרכז באך, מנחה קורסים ובעלת מרכז "מפתן"  לצמיחה אישית

מהמפגש הראשוני שלי עם פרחי באך – כתלמידה, לפני כ- 10 שנים, זכורה לי חווית ההתרגשות למצוא, כל פעם מחדש, בכל תמצית ותמצית משהו משל עצמי. בכל פעם שתמצית נוספת הוסברה בשיעור – ישבתי בתחושה של : "זהו, זה אני….את זה אני הרגשתי…כזאת אני הייתי פעם….זה בדיוק מה שמתאים לי…את זה אני צריכה לקחת, וכו' וכו'". ככל שהתווספו עוד תמציות לחומר הנלמד בקורס, גברה הפליאה שלי על היכולת הנפלאה של כל אחת מהתמציות "לתפוס" משהו כל כך אמיתי ממני, לחשוף בי – בצורה כל כך מדויקת וייחודית, היבטים פנימיים של עולם הרגשות וההתנהגויות שלי, ולעיתים אף להבהיר לי מקומות שלא רציתי להיות מודעת לקיומם בתוכי. לימודי ההכשרה שלי במרכז באך באנגליה, קרבו אותי רגשית אל המקום והאנשים המהווים את נושאי הדגל של השיטה, הוסיפו לי בהירות חדות והתחייבות להצמדות לחומר המקורי של ד"ר באך, ותרמו להבנה של מימדים נוספים בכל אחת מהתמציות ובשיטת העבודה שמרכז באך דורש ממטפליו מול המטופלים. למרות הרקע וההשכלה הקודמים שלי בתחום הפסיכולוגיה, הוקסמתי ונשביתי בדרך הייחודית והבהירה שבה "תפס" דר באך את המנעד האנושי של הרגשות וההתנהגויות, ובמענה שהוא גילה למצבי הדיסהרמוניה בצורת פוטנציאל הריפוי הגלום באנרגית הפרחים. מאז אני הולכת רק בדרך זו ואף זוכה ללמד ולהעביר אותה לאחרים.

את אותה הרגשה של "זה בדיוק אני" – אני מנסה להפוך למהות הדרך שלי של הוראת התמציות. לדעתי, ככל שהתלמיד קרוב יותר להרגיש ולהבין את האיכויות של מצבי הרגש וההתנהגות המאפיינים כל תמצית – מתוך עולם החוויות שלו ותפיסת עולמו,  מתוך סיפור החיים הייחודי שלו, כך גם גדלה יכולת ההזדהות וההפנמה שלו את הריפוי שיש לאותה תמצית להציע, וגם היכולות שלו – אחר כך – כמטפל (ואולי גם כמורה לעתיד), להשתמש נכון יותר בתמצית ולהסביר אותה גם לאחרים. והרי להזכירנו: על פי משתנו של ד"ר באך, כל מטפל אמור להיות גם "מחנך" אל הריפוי בפרחי באך, כל מטפל אמור בתהליך הטיפול ללמד את המטופל על עצמו, לעזור לו להיות מודע למקום הרגשי שלו, ולהציע לו את התמצית המתאימה תוך כדי שהוא מסביר: א. את נחיצותה  ב. את פעולתה.
בהוראת התמציות אני משלבת מפגשים חווייתיים עם הרגשות וההתנהגויות שמאפיינים כל תמצית. זה נעשה באמצעות הפעלות משחקיות, סימולציות של משחקי תפקידים, מדיטציות של דמיון מודרך, עבודה עם קלפי טיפול והשלכה, שיחות של העלאת זיכרונות, ועוד. לדוגמא:
1. בהוראת התמצית WATER VIOLET שמהותה היא התרחקות וסגירות מאחורי חומת התבדלות, אני מפגישה את תלמידי עם "משחק תיאטרון" שנקרא "החומה" – שבו קבוצת אנשים המייצגת את החומה, נעמדת בשורה צפופה, בזרועות מחוברים מאחור, בעוד שכל תלמיד בתורו, מנסה לחדור, לנגח לעבור,"לפרוץ" את החומה בכל כוחותיו. המטרה היא להפגיש את כל המשתתפים עם חווית החומה – עם הכוח הפיזי והנפשי הנדרש כדי לייצר הסתגרות והתנגדות, כדי לפרוץ מחסומים, ועם התסכול מול אנשים שהם "חומות בצורות" ואי אפשר לחדור אליהם בקלות. המשחק מוביל לשיחה על מהויות אלו, ופותח מעבר נגיש וברור לאיכויות של התמצית ואל הריפוי שהיא מציעה.
2. בהוראת התמצית AGRIMONY שמהותה היא הסתרת רגשות מאחורי מסכה, אני מפגישה את תלמידי עם עבודה עם קלפי טיפול המורכבים ממגוון רב של פרצופים, כשהשאלות שנשאלות הם: כיצד האחרים מכירים אותי?, משהו בי שלא מכירים ? וכיצד אני רוצה שיכירו אותי? התלמידים צריכים להתאים דמויות לשאלות, ולהסביר את בחירתם. התהליך מוביל לדיון אישי על מהות ההסתרה בחיים של כל אחד מהמשתתפים…ושוב, מכאן הדרך סלולה אל הוראת מהות התמצית.  
3. בהוראת תמציות הפחד (ROCK ROSE, ASPEN, MIMULUS ) אני מזמינה  להביא דוגמאות אישיות של הסוגים השונים של הפחדים שנחוו בפרקי חיים שונים, לספר ולשתף במספר רב של דוגמאות אישיות. דרך רישום ומיון סוגי הפחדים השונים והמגוונים, ניתן לראות את האיכויות השונות של מרכיבי הפחדים (דברים ידועים או לא, מרכיב הזמן והמיידיות, העוצמות השונות, ההשפעות של זה וכו') וזה מוביל להבנה טובה יותר של ההבחנה בין סוגי תמציות הפחד והשימוש הנכון בהם.

ב4- השנים האחרונות זכיתי ללמד קורסים לריפוי בפרחי באך לקבוצות של נפגעי טרור אשר חווים מגוון רב של מצבי חיים משבריים: פציעות ואבדנים . תלמידים אלה, אשר גם לומדים וגם עוברים, תוך כדי הקורס, טיפול באמצעות התמציות, הפגישו אותי עם המהויות של התמציות "מתוך החיים". רוב התמציות נלמדו  מתוך הדוגמאות האישיות שהובאו בכאב, באומץ ובפתיחות רבה, ואני למדתי…למדתי מתלמידי על טווח נרחב של רגשות והתנהגויות בתהליכי ההתמודדות וההחלמה. הרחבתי את הבנתי, אף מעבר למה  שד'ר באך הגדיר, על המנעד של פוטנציאל הריפוי והתועלת העצומה שיש לשימוש בתמציות באך. זה הדבר שהוא בעיני הקסם המתמשך של היותי מורה לפרחי באך:  אני באה ללמד ויוצאת לומדת.. ועל כך תודתי. 

הוראת פרחי באך - על לימוד הצד האנרגטי של התמציות
מאת: שירי חבקין – מטפלת בצמחי מרפא ופרחי באך, בעלת חוות התבלינים "חבקין" בראש פינה


תמציות הפרחים המופלאות של דר' באך מלוות אותי מזה 22 שנה. הכל התחיל ממש אחרי השחרור כשראיתי מודעה קטנה בעיתון מקומי בתל אביב לטיפול בשיטה ייחודית חדשה בארץ- פרחי באך. באותה התקופה ליוויתי את אמי, בהחלמתה מסרטן והייתי זקוקה להמון כוח ותקווה כדי שאוכל לתמוך בה ולא לקרוס.
את הטיפול הראשון אני תמיד מזכירה במונחים של  "שירי לפני" ו"שירי אחרי" שכן הטרנספורמציה מבחינתי הייתה אדירה. מבחורה מופנמת, ביישנית ופוסט טראומטית הרגשתי שאני יוצאת לחיים ומתחילה להרגיש , לצחוק ולהחצין את רגשותיי! לאחר השינוי והחיבור המיידי לתמציות היה זה רק טבעי שאפנה ללמוד את השיטה וכך התחיל למעשה המסע שלי עם פרחי באך ומודעות עצמית שממשיך עד היום בעבודה יומיומית עם התמציות, הוראה והעברת סדנאות, ובנוסף להן עבודה לימוד וטיפול בתחומים נוספים של רפואה משלימה..
אותה המטפלת, גם העבירה קורס ללימוד השיטה בדרכה המיוחדת בה שילבה הרבה פרקטיקה מעשית בנוסף ללימוד התאורטי, ועברנו מסע קסום של גילוי כל פרח ומתנותיו כאילו היינו הראשונים למצאו בשדה..
כיום כאשר אני מעבירה קורס לפרחי באך אני משתדלת לתת את הזמן הדרוש לעבודה אנרגטית ולפתוח אצל תלמידי את הערוץ הזה, או לפחות את המודעות לקיומו ככלי עצום בעת הטיפול.
דר' באך השאיר לנו המטפלים צוואה להעביר וללמד את שיטת הטיפול שלו שכן כפי שהאמין, כל אדם צריך ללמוד ולטפל בעצמו תחילה. האתגר בצוואה זו היה ועדיין נשאר למרות ההתפתחות העצומה בתחום האלטרנטיבי וההוליסטי, להסביר לאנשים כיצד למעשה פועלות התמציות. די בדומה להומאופטיה, קיים עדיין קושי להסביר ולחקור את ה"אין חומר" הזה שפועל בעדינות ובנחישות ומצליח להזיז הרים.
בשעורים אני מלמדת את תלמידיי לקלוט את הרטט העדין שמשדרים הפרחים ומשם להתקדם לסוגי המחסומים השונים. שעות הלימוד מחולקות לשני חצאים שווים: האחד כולל לימוד תיאורטי ובו הרחבה מפורטת ככל האפשר לכל תמצית, אופן השימוש, סוגי המטופלים שזקוקים לתמצית זו, בעיות פיזיות אפשריות לסוג מחסום, טיפול בתמצית זו בילדים ולאיזה ילדים היא מיועדת. בחצי השני של היום עובדים באופן פיזי ולומדים הכרה אנרגטית של המחסום בו אנו מטפלים והכרה של הפרח והתמצית שלו.
העבודה האנרגטית מתחילה במדיטציה עמוקה. מדיטציה זו, פותחת צוהר לעולם חדש  ומראה לתלמידים איך להשתמש בדמיונם. במדיטציה אני מבקשת מהתלמידים לדמיין את הפרח עליו אנו לומדים מול עיניהם. הפרח צריך לקבל אופי, צורה אנושית אפילו, התלמידים צריכים לדמיין אותו במוחשיות מרבית. הוא יכול לרקוד, הוא יכול לדבר אליהם ובעיקר להיות הוא. אנחנו שואלים אותו שאלות ובסוף המדיטציה רושמים הכל בכדי להרכיב את התמונה המדויקת שלו.
תמיד מדהים אותי לראות איך במוחם של עשרה ויותר איש נרקמות דמויות , סיפורים , והדמיה של הפרחים שמצד אחד מראים על דמיון ומורכבות רבה ומצד שני , הסיפורים דומים להפליא.
לדוגמא בפרח SCLERANTUS שמטפל בבעיית מיקוד ובהססנות , קפיצה מדבר אל דבר וחוסר יכולת להחליט בין שתי אופציות, מתארים רוב התלמידים את הפרח כמתפצל, כמשפיל עיניים ומבולבל. כמתלבט ומתוסכל כשאינו מחליט. וזאת מבלי לדעת עדיין למה תמצית באך מפרח זה מיועדת.
עוד פרח עליו אנו מתעכבים בהדמיה ארוכה יותר הינו הCENTAURY  שמלווה אותי באופן אישי מדי כמה שנים במסעי אל האסרטיביות הנחשקת. כדוגמא לחשיבותה של תמצית זו אני מספרת על מחקר שנערך בארצות הברית בהשתתפות כאלף חולי סרטן ובו העידו 100 % מהמשתתפים במחקר (!) כי הם תמיד אחרונים בסדר העדיפות וכי תמיד יתנו את החתיכה האחרונה של העוגה לאדם שיבקש מאשר לקחתה לעצמם. תכונה "סנטאורית"  למופת. דוגמה זו מדגישה לתלמידים עד כמה חשוב לטפל במחסומים הרגשיים לפני שחלילה יפרצו בגוף בצורת מחלה.
לאחר המדיטציה אנו בודקים את התחושות האנרגטיות שמגיעות מהבקבוק עצמו. התלמידים מתבקשים להחזיק את הבקבוק ולדווח מה הם מרגישים.. אני מאמינה שדרך עבודה זו  נבנה מסלול אבחון נוסף לתלמידים, אבחון שמחזק את האינטואיציה ואת העבודה האנרגטית שכה חשובה עם התמציות.
בשעות המעשיות אנו בודקים את אנרגית הבקבוק בעזרת מטוטלת וגם בעזרת קינסיולוגיה כדי לחזק את הקול הפנימי של התלמיד.מלבד כל האמור, אציין כי אני מאמינה גדולה בדרך האבחון שבתשאול. אין מדויק מזה בעיניי, אך ככלי נוסף וכחיזוק לאבחון, אני מייעצת לתלמידים לבדוק את הפן האנרגטי של התמציות.
לסיכום אני מודה כל יום על הזכות הגדולה להיות מורה בשיטת פרחי באך. פעמים רבות אני מצליחה להקל מעט מהקושי של תלמידי ומטופלי ולצפות בניסים קטנים שקורים להם כשהם מתקדמים וצומחים בחייהם.


מורה/תלמיד ברחבה הטיפולית של פרחי הבאך

מאת: גתית – תקשורת משלימה – ייעוץ כיוון וריפוי בפרחי באך

אהבה אהבה אהבה !!! זה הרבה מהסיפור בפרחי באך. אם אתה תלמיד שבא ללמוד את השיטה הטיפולית או אם אתה כבר מורה, דבר אחד ברור: באת לעסוק באהבה. זה נשמע קצת "מלאכותי" אבל זו האמת הפשוטה  מכיוון שהטיפול בפרחי באך מחזיר אותנו לדרך המלך ומכוון אותנו לעצמנו ולייעודנו, אנו מתפנים לעסוק בדברים הנכונים מתוך אהבה ואכפתיות.
ואיך כל זה קשור לרחבת המתלמד או המלמד את שיטת הריפוי המופלאה של פרחי באך? ובכן ישנן עשרות או אפילו מאות שיטות מגוונות ושונות לטיפול בבני אנוש העשויים לעזור לנו לעבור את החיים הללו באופן יותר רגוע ושפוי. אני משוכנעת, שתלמיד שבוחר ללמוד פרחי באך מבין מהר מאד שמדובר קודם כל בתהליך למידה עצמי עמוק, תהליך שכולל מסע רגשי ללא עקיפות צדדיות... זאת, במקביל  לתהליך מקסים של גילוי והבנת הסביבה הטבעית שמאפשרת לחיים לידה ובתוכה להתקיים ולהירפא ולהיברא מחדש!
תפקיד התלמיד בשיטת באך אף פעם לא מסתיים. המפגשים הלימודיים מייצרים דינאמיקה פנטסטית ללימוד עצמי כמו גם על זולתנו. אם זכית במורה שמבין את תפקידו המאוד ספציפי על פי שיטה זו, אתה יוצא עם כליי עבודה ממשיים  להמשך החיים. אינך יכול להיות תלמיד של הפרחים אם אינך רוצה לראות או לשמוע. משהו בתהליך הלמידה על פי שיטה זו מחייב אותך לחוזה אמיתי בינך לבין עצמך ולבין החיים שבחרת. מגדיל לעשות מי שבוחר ללמד את השיטה של פרחי באך. כאן זו כבר שליחות בפני עצמה. יש כאן אחריות גדולה כי לא ניתן ללמד פרחי באך מבלי להיות שותף בתהליכים שעוברים התלמידים עם כל שיעור. ללמד פרחי באך זה לבחור ברגישות לתלמידיך, לצרכים שלהם, לחולשות שלהם, לפתח יכולת ספיגה של ריקושטים שלא התכוונת לקבל כשפתחת את השיעור עם תמצית  pineאו  holly. להיות מורה לפרחי באך זה אומר ל א ה ו ב!! גם כשלא התחברת לתלמיד מסוים, ודווקא שם לנסות להבין מה מונע ממך את הזרימה מולו, איפה השיעור האישי שלך?? ללמוד פרחי באך זה לא החוג לספרות באוניברסיטה וללמד פרחי באך זה בהחלט לא המגמה להיסטוריה, כי הלימודים הללו מצריכים רחבה לימודית עמוסת רגשות של המורה והתלמיד בו זמנית. יש כאן צורך הכלה גדול ורגישויות מקיפות מעגלים חיצוניים ופנימיים. להיות תלמיד של פרחי באך זה כייף גדול ומאתגר. עם זאת, להיות מורה לפרחי באך זו דרך חיים של אחריות ואהבה. התמזל מזלי והיתה לי מורה מופלאה שלימדה אותי ששום אקדמיה ושום תעודה לא תואיל כל עוד לא תהיה שם אהבה לחולשות הקטנות היומיומיות שלנו בני האדם. מורתי למדה אותי שהבסיס בשיטה המופלאה הזו הוא לשמוע עם האוזן ולהקשיב עם הלב.

הוראות להכנת בקבוק טיפולי מתמציות פרחי באך 


צור קשרדלג על צור קשר

צור קשר

*
*
מין
* שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
*
checked
עבור לתוכן העמוד